Известие

Collapse
No announcement yet.

Тип гориво (премиум или нормално) - има ли значение и какво е то ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Тип гориво (премиум или нормално) - има ли значение и какво е то ?

    Привет, колеги,
    Наскоро попаднах на тема в пространството, че по спецификация моделите имали заложено какъв тип гориво точно трябва да им се сипва - дали премиум или обикновено. Моля, някой по-запознат да ни осведоми дали това е вярно и какво значение има за автомобила
    Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm 150HP 2007 - Il treno veloce.

  • #2
    Предимно за бензините се отнася това и то предимно за по-новите.

    Тези с повече коне и по-висока степен на сгъстяване имат нужда от бензин с по-добра детонационна устойчивост, съответно по-високо октаново число, за да работят правилно.
    156 2.0TS

    Comment


    • #3
      На практика т.н. "премиум дизел" е стандартен дизел с добавка. Аз лично не сипвам такъв, а си слагам самостоятелно добавка.
      За бензина вече е друга работа - там има разлика в октановото число.
      Alfa Romeo 159 1.9 JTDm, SW, Lancia Delta II 1,6
      ".... 150 На превала Ляв 5 и веднага Десен 5! спирай, че си ебало майката за Ляв 2 на скок !!!ХОРАТА... "

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
        Предимно за бензините се отнася това и то предимно за по-новите.

        Тези с повече коне и по-висока степен на сгъстяване имат нужда от бензин с по-добра детонационна устойчивост, съответно по-високо октаново число, за да работят правилно.
        Ще ми е интересно да споделиш повече конкретика.
        (1996) 146 ti EX ( 2008 ) 159 Sportwagon 3.2 JTS

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от ivo_red Покажи съобщение
          Ще ми е интересно да споделиш повече конкретика.
          Да започнем от там, че при бензиновите двигатели, горивовъздушната смес първо се сгъстява в известно отношение и после се пали от свещ. (За разлика от дизела, където горивото се самозапалва от прекаленото сгъстяване).

          При бензина, за най-висока ефективност и най-висока мощност, двигателите се стремят да подадат искра възможно най-близко преди момента на самозапалване(детонация). Поради тази причина имаме детонационни датчици.

          Октановото число на бензина е индекс за детонационна устойчивост. Т.е. колкото е по-голямо числото (95<98<100), толкова по-късно може да бъде подадедна искрата, толкова повече може да бъде компресирана сместта и толкова по-ефективно може да е изгарянето, и с повече отделена енергия (kw или hp)...

          Различните двигатели през различните периоди са пригодени за различен тип бензин.
          Дефорсираните москвичи са предвидени за 76 октанов бензин , затова "вадят" едва 68 коня от 1.5 мотор. Имат степен на сгъстяване 7.2. Ако им сипеш 100 октана няма да се подобри нищо, няма как да се "сети" да подаде искра по-късно и да компресира повече горивната смес.

          Обаче по-новите мотори с висока степен на сгъстяване (над 10), турбо и/или директно впръскване са проектирани с множество режими на работа. Както казах вече имат детонационни датчици, имат променливо запалване, променливо газразпределение и т.н.. Оптималния им режим е с 98 или 100 октанов бензин, тогава развиват най-висока мощност и най-добро КПД (по-малко консумирано гориво за повече произведена мощност). Могат да работят и с 95 бензин, но в "компромисен" режим с по-ниска мощност.

          При "направи си сам" тунек изпълнения с пилени глави, по-тънки гарнитури, по-яки турбини също е задължително използването на високооктанов бензин.

          А най-голяма разликата се усеща при мотоциклетите. Ако искаш най-хубавия бензин, питаш мотористите какво сипват, няма как да сбъркаш.

          Aко питаш конкретно за твоята кола, сигурно вече си пробвал от всичко, но аз мисля че с 98 и нагоре ще се чувства по-добре отколкото с 95. За да усетиш реално разликата трябва да изгориш поне половин резервоар от "новото" гориво и да сипеш пак от него, тогава ще се адаптират идеално "мотроника" и ще изгориш остатъците от старо гориво.
          156 2.0TS

          Comment


          • #6
            Колега ,а когато се появи детонация след подаването на искрата какво би била причината?
            Дали с по-високооктаново гориво би се решил проблема?

            Comment


            • #7
              Не. Ако проблемът се решаваше само с високооктаново гориво, нямаше да има нужда от детонационни сензори и динамична промяна в предварението на запалването.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Не. Ако проблемът се решаваше само с високооктаново гориво, нямаше да има нужда от детонационни сензори и динамична промяна в предварението на запалването.
                Еко, въпроса не беше отправен към теб.....остави твоето момче сам да отговаря, така ще напредне по бързо като се учи от грешките си, а не като му подсказваш...
                По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Бобби Покажи съобщение
                  Еко, въпроса не беше отправен към теб.....остави твоето момче сам да отговаря, така ще напредне по бързо като се учи от грешките си, а не като му подсказваш...
                  И аз искам да питам нещо... Сещам се за доста двигатели които нямат детонационен датчик, какво става при тях!?!
                  М-у другото едно време на карбураторните возила имаше една врътка на делкото наречена октанкоректор, ма може и да бъркам...
                  Моторетката се чуства най-добре със смес от 95+100 октанов...
                  sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                    И аз искам да питам нещо... Сещам се за доста двигатели които нямат детонационен датчик, какво става при тях!?!
                    М-у другото едно време на карбураторните возила имаше една врътка на делкото наречена октанкоректор, ма може и да бъркам...
                    Моторетката се чуства най-добре със смес от 95+100 октанов...
                    С центробежни и/или вакуумни коректори, но ние говорим за съвременни мотори, където тези методи не знам да се прилагат.
                    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 17:54.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                      И аз искам да питам нещо... Сещам се за доста двигатели които нямат детонационен датчик, какво става при тях!?!
                      М-у другото едно време на карбураторните возила имаше една врътка на делкото наречена октанкоректор, ма може и да бъркам...
                      Моторетката се чуства най-добре със смес от 95+100 октанов...
                      Ами променяш времето за запалване и изгаряне на горивната смес...след това се въведе и промяна на газоразпределението, но качеството на горивната смест(тя се регулира и от жигльори, дебитомери и т.н...)...но в определени граници, защото няма как да промениш хода на буталото...е може и да има начин, но аз не съм запознат.....не съм карал такава кола....иначе казано, качеството на горивото има значение, каквито и настройки да правиш, или електрониката да ги прави, ако караш с бълвоч образно казано...спасение няма....
                      Last edited by Бобби; d.m.y г., 18:40.
                      По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                      https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                        С центробежни и/или вакуумни коректори, но ние говорим за съвременни мотори, където тези методи не знам да се прилагат.
                        ...има ги и там.....вакуми и прочее....
                        По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                        https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Бобби Покажи съобщение
                          ...има ги и там.....вакуми и прочее....
                          Говоря за вакуумен октан коректор на делко. Посочи един такъв съвременен мотор, щом знаеш.

                          Иначе "вакуми" има.
                          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 19:53.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            Говоря за вакуумен октан коректор на делко. Посочи един такъв съвременен мотор, щом знаеш.

                            Иначе "вакуми" има.
                            Говорим общо, няма нужда от уточнения...темата е за качество за горивото....не е първата....имаше една, където щеше да бъдеш рефер...спомняш ли си.....?).....едно и също дъвчеме постояно....
                            По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                            https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                            Comment


                            • #15
                              Говорим за конкретни технически решения а ти отново се гураш неподготвен и разтягаш локуми.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment

                              Working...
                              X